Μαραθωνιος

Κατά την προετοιμασία ενός αθλητή για να συμμετάσχει στον μαραθώνιο, είναι πολύ σημαντική η σωστή επιλογή των ρυθμών της κάθε προπόνησης. Στην προπόνηση για τον μαραθώνιο η διάρκεια της κάθε μεμονωμένης προπόνησης παίζει σπουδαίο ρόλο, για το γεγονός ότι είναι ο παράγοντας εκείνος που  καθορίζει για τις μυϊκές ίνες (εκτός φυσικά από τα άλλα συστήματα του οργανισμού), εκείνο το βιολογικό ερέθισμα που θα προκαλέσει την προσαρμογή και άρα την βελτίωση της απόδοσης. Το ίδιο σημαντικός παράγοντας είναι ο ρυθμός που πρέπει να γίνει η κάθε συγκεκριμένη προπόνηση. Αφορά διαφορετικές ταχύτητες τρεξίματος και η επιλογή του γίνεται με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε δρομέα.  Είναι σαφές ότι  αναφορικά με το θέμα του ρυθμού πρέπει να έχουμε κάποιον προπονητή για να μας βοηθήσει να ορίσουμε τον βέλτιστο ρυθμό στον οποίο πρέπει να πειθαρχήσουμε ιδίως τα πρώτα χιλιόμετρα του αγώνα (ιδίως τα 5 πρώτα χιλιόμετρα).

Η σημασία, λοιπόν, του σωστού ρυθμού είναι κάτι που γνωρίζουμε ότι συμβάλλει κατά πολύ  στην επίτευξη ενός πολύ καλού χρόνου/ επίδοσης στον μαραθώνιο δρόμο.

Όσον αφορά στον αγωνιστικό ρυθμό (ή ρυθμός του μαραθωνίου ή ρυθμός αγώνα όπως έχει επικρατήσει να λέγεται), υπάρχουν κάποια κριτήρια που μπορούν να μας δείξουν ποια είναι θεωρητικά η ταχύτητα που ένας αθλητής μπορεί να κρατήσει στον αγώνα – ακόμα και στην περίπτωση που δεν έχει ξανατρέξει τον μαραθώνιο – όταν είναι καλά προετοιμασμένος, ώστε να  τον τερματίσει. Για να μπορεί ένας μαραθωνοδρόμος να επιτύχει την καλύτερη επίδοση του είναι φυσικά μεγάλης σημασίας τόσο η εμπειρία του αθλητή όσο και η σωστή καθοδήγηση από τον προπονητή του.

Ας μην ξεχνάμε λοιπόν πως ο μαραθώνιος δρόμος είναι μία πολύ σκληρή δοκιμασία για το σώμα μας η οποία απαιτεί από μέρους μας την κατάλληλη προετοιμασία ώστε να αντεπεξέλθουμε ικανοποιητικά στις όποιες απαιτήσεις, χωρίς να επιβαρύνουμε το σώμα μας.