Πρόσφατα, ο χρήστης Rob έκανε μια ερώτηση σχετικά με την συνήθειά του να ξυπνάει κάθε μέρα στις 4.30 το πρωί και ζήτησε να γραφτεί ένα άρθρο για τα οφέλη του πρωινού ξυπνήματος.

Καταρχήν, να πούμε, ότι αν είστε νυχτερινοί τύποι και αυτό είναι λειτουργικό για εσάς, τότε όλα μια χαρά. Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξετε την συνήθειά σας, αν αυτό σας ικανοποιεί.

Αλλά πολλές φορές, όταν υιοθετούμε την συνήθεια να ξυπνάμε νωρίς μπορεί να έχει πολλά ευεργετικά οφέλη.

Παρακάτω δίνονται 10 λόγοι για να ξυπνάτε νωρίς: 

1. Χαιρετίστε την μέρα. Είναι πολύ ωραίο να ξυπνάτε νωρίς το πρωί, να απολαμβάνετε την μέρα σας και να υιοθετήσετε κάποιο πρωινό τελετουργικό. Ο Δαλάι Λάμα είχε πει: «Κάθε μέρα, όταν ξυπνάτε το πρωί, να σκέφτεστε, ότι είστε τυχεροί που ξυπνήσατε, ότι είστε ζωντανοί, ότι έχετε μια πολύτιμη ζωή, που δεν είναι χάσιμο χρόνου. Θα χρησιμοποιήσω όλη μου την ενέργεια για βελτιωθώ, θα κάνω καλές σκέψεις για όλους τους άλλους και θα ωφεληθώ από αυτούς όσο περισσότερο μπορώ.»

2. Καταπληκτικό ξεκίνημα. Όταν ξυπνάμε νωρίς το πρωί, έχετε όλο τον χρόνο να απολαύσετε το πρωινό σας και να ξεκινήστε όμορφα και άνετα την μέρα σας για να αντεπεξέλθετε στις υποχρεώσεις που έχετε μπροστά σας. Εμπειρικά δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε την μέρα σας από ένα πρωινό ξύπνημα.

3. Ηρεμία. Οι πρωινές ώρες είναι ήσυχες, χωρίς φωνές παιδιών, κλάματα μωρών, μπάλες ποδοσφαίρου και θορύβους από αυτοκίνητα. Είναι μια ωραία στιγμή για να απολαύσετε λίγο ήρεμο προσωπικό χρόνο.

4. Ανατολή ηλίου. Η ανατολή του ηλίου είναι μια από τις πιο ωραίες και εντυπωσιακές θέες που υπάρχουν στον κόσμο και η μόνη ώρα που μπορείτε να την απολαύσετε είναι νωρίς το πρωί.

5. Πρωινό. Αν σηκωθείτε νωρίς το πρωί, θα έχετε τον χρόνο να απολαύσετε ένα γευστικό πρωινό, χωρίς άγχος. Άλλωστε, το πρωινό είναι ένα από τα πιο σημαντικά γεύματα της ημέρας, καθώς δίνει στο σώμα μας την απαραίτητη ενέργεια για να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της ημέρας.

6. Γυμναστική. Η απογευματινή γυμναστική είναι εξίσου απολαυστική, αλλά πολλές φορές ακυρώνεται, οπότε για αυτό η πρωινή γυμναστική είναι προτιμότερη.

7. Παραγωγικότητα. Τα πρωινά είναι οι πιο παραγωγικές ώρες της ημέρας, γιατί ο οργανισμός είναι ξεκούραστος και γεμάτος ενέργεια και δεν υπάρχουν περισπασμοί.

8. Η ώρα των στόχων. Αν έχετε στόχους, η καλύτερη ώρα για να κάνετε τα σχέδια και το πρόγραμμά σας είναι το πρωί.

9. Μετακίνηση. Σε κανέναν δεν αρέσει η κίνηση στους δρόμους. Όσο πιο πρωί ξυπνήσετε και φύγετε από το σπίτι για να πάτε στην δουλειά, τόσο πιθανότερο είναι να αποφύγετε την κίνηση.

10. Ραντεβού. Αν κανονίσετε τα ραντεβού σας νωρίς το πρωί είναι πολύ πιο πιθανό να εμφανιστείτε στην ώρα σας, καθώς η αργοπορία σε τέτοια ραντεβού είναι δείγμα ανευθυνότητας.

Πως μπορείτε να καταφέρετε να ξυπνάτε νωρίς ;

  • Μην κάνετε δραστικές αλλαγές. Ξεκινήστε αργά, ξυπνώντας μόλις 15-30 λεπτά νωρίτερα από το συνηθισμένο. Συνηθίστε αυτό για μερικές μέρες και μετά κόψτε σταδιακά άλλα 15 λεπτά. Κάντε το μέχρι να πετύχετε τον στόχο σας.                                                                                                           
  • Κοιμηθείτε νωρίς. Μπορεί να έχετε συνηθίσει να ξενυχτάτε, βλέποντας τηλεόραση, αλλά αν θέλετε να ξυπνάτε νωρίς, αργά ή γρήγορα θα παρατήσετε την προσπάθεια. Ξαπλώστε νωρίς ακόμα και αν δεν νυστάζετε και διαβάστε ένα βιβλίο μέχρι να σας πάρει ο ύπνος.                                                         
  • Βάλτε το ξυπνητήρι μακριά από το κρεβάτι σας. Μόλις σηκωθείτε για να κλείσετε το ξυπνητήρι, μην επιτρέψετε στον εαυτό σας να ξαπλώσει πάλι και βγείτε από το δωμάτιο.                                           
  • Βρείτε έναν καλό λόγο. Βρείτε έναν σημαντικό λόγο για να ξυπνάτε νωρίς το πρωί, που θα σας δώσει κίνητρο να ξυπνήσετε.                                                                                                                       
  • Κάντε το πρωινό ξύπνημα επιβράβευση. Μια επιβράβευση θα μπορούσε να είναι μια ωραία  κούπα καφέ ή η θέα της ανατολής του ήλιου.                                                                                                   
  • Εκμεταλλευτείτε όλον αυτόν τον επιπλέον χρόνο. Εκμεταλλευτείτε τον επιπλέον χρόνο που κερδίζετε, ξυπνώντας νωρίς για να φέρετε εις πέρας υποχρεώσεις, όπως να ετοιμάσετε το κολατσιό των παιδιών σας για το σχολείο, τα προγραμματίσετε την μέρα που έχετε μπροστά σας ή να κάνετε γυμναστική.