8 περιεργα πραγματα που θα συμβουν αν κοψεις τα αναψυκτικα!

Όποιος και να είναι ο λόγος, ο αποκλεισμός των αναψυκτικών από την καθημερινή διατροφή σου θα βοηθήσει σημαντικά την υγεία σου. Αν και λίγες έρευνες έχουν γίνει μέχρι στιγμής σχετικά με τα αναψυκτικά, πάρε μία γεύση για το τι πρόκειται να συμβεί στη συνέχεια, όταν θα περνάς τις ημέρες σου ήσυχα με ένα ποτήρι με παγωμένο τσάι χωρίς ζάχαρη στο χέρι:

  • ΟΙ ΗΜΙΚΡΑΝΙΕΣ ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Η ΣΥΓΓΕΝΤΡΩΣΗ ΣΟΥ
    Τώρα που έκοψες μία και καλή τα διαιτητικά αναψυκτικά, είναι πολύ πιθανό να σκέφτηκες καθαρά για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. Αυτό συμβαίνει, διότι τα χημικά που συνθέτουν το τεχνητό γλυκαντικό ασπαρτάμη μπορεί να έχουν μεταβάλει τα χημικά, τα νευρικά σήματα και το σύστημα ανταμοιβής του εγκεφάλου σου, γεγονός που σου προκαλούσε πονοκεφάλους, άγχος και αϋπνίες, σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού European Journal of Clinical Nutrition.
  • ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ Η ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΛΙΠΟΥΣ ΚΑΙ Η ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗ
    Οι ορμόνες μας μπορούν να εξηγήσουν το παράδοξο γιατί οι άνθρωποι αποκτούν κιλά όταν πίνουν αναψυκτικά διαίτης. Μία έρευνα στο Diabetes Care αποκάλυψε ότι πίνοντας τα 2/3 ενός αναψυκτικού πριν το φαγητό οδηγεί το πάγκρεας στο να απελευθερώσει περισσότερη ινσουλίνη, την ορμόνη που αποθηκεύει το λίπος.Κι όταν το πάγκρεας είναι καταπονημένο από τη δημιουργία ινσουλίνης για τον έλεγχο των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, ο διαβήτης εμφανίζεται στο προσκήνιο. Μία ακόμα πρόσφατη έρευνα στην Ιαπωνία έδειξε ότι οι άνδρες της μέσης ηλικίας που έπιναν ένα ή περισσότερα αναψυκτικά διαίτης ημερησίως, ήταν πολύ πιο πιθανό να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 σε μια περίοδο επτά ετών.

 

  • ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΣΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ
    Είναι γεγονός: Τα αναψυκτικά σε κάνουν να μεθύσεις γρηγορότερα. Όταν τα ανακατεύεις με αλκοόλ, το στομάχι σου αδειάζει γρηγορότερα οδηγώντας σε δραματική αύξηση στη συγκέντρωση του αλκοόλ στο αίμα σου, σύμφωνα με μία αυστραλιανή έρευνα στο American Journal of Medicine.Και όταν προσθέτεις καφεΐνη χρειάζεται προσοχή. Σύμφωνα με μία άλλη έρευνα στο περιοδικό Alcoholism: Clinical and Experimental Research, θαμώνες των μπαρ που ανακάτευαν τα ποτά με αναψυκτικά τύπου κόλα μεθούσαν πιο εύκολα και πιο συχνά.

 

  • ΑΛΛΑΖΕΙ Η ΣΤΑΣΗ ΣΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΦΑΓΗΤΟ
    Αφού τα αναψυκτικά διαίτης δεν περιέχουν θερμίδες, οι άνθρωποι που τα πίνουν συχνά πιστεύουν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα να κάνουν μία μικρή παρασπονδία σε κάποια άλλη τροφή.Η Bainbridge αναφέρει ότι βλέπει συχνά τους ασθενείς της που καταναλώνουν αναψυκτικά διαίτης να κάνουν φτωχές διατροφικές επιλογές, όπως τα μπέργκερ με πατάτες, οι τάρτες ή οι τηγανιτές πατάτες, γιατί νομίζουν ότι έχουν το περιθώριο για αυτές τις παραπάνω θερμίδες.Επίσης, τα αναψυκτικά αυτά συνήθως συνοδεύουν και ανθυγιεινά φαγητά. «Μερικές φορές αυτές οι κακές επιλογές είναι συνήθειες που έχουμε δημιουργήσει μόνοι μας. Είσαι συνηθισμένη να τρως πίτσα ή τηγανιτές πατάτες με κάποιο αναψυκτικό.Αν κόψεις το αναψυκτικό, θα σταματήσεις και τη συνήθεια του ανθυγιεινού φαγητού», τονίζει.

 

  • ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΣΤΗ ΖΥΓΑΡΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ
    Αν και μπορεί να ξεκίνησες να πίνεις κάποιο αναψυκτικό διαίτης προκειμένου να βοηθηθείς στην προσπάθεια να χάσεις κιλά, όταν το κόψεις μπορεί να τα καταφέρεις καλύτερα.Μία πρόσφατη έρευνα 9 χρόνων ανακάλυψε ότι μεγαλύτεροι ενήλικες που έπιναν αναψυκτικά διαίτης συνέχιζαν να έχουν αύξηση στο λίπος της κοιλιάς τους.Μία ακόμα έρευνα ανακάλυψε ότι κάθε κουτάκι αναψυκτικού που καταναλώνεις την ημέρα αυξάνει την πιθανότητα να γίνεις παχύσαρκος στην επόμενη δεκαετία κατά 65%, ενώ μία άλλη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Diabetes Care αποκάλυπτε ότι η καθημερινή κατανάλωση διαιτητικών αναψυκτικών συνδέεται με αύξηση του μεταβολικού συνδρόμου- παχυσαρκία, αυξημένη αρτηριακή πίεση, υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων- που οδηγεί σε καρδιακές παθήσεις και διαβήτη.

 

  • ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΦΡΩΝ
    Τώρα πια που το σώμα σου δεν προσπαθεί να βγάλει άκρη με τα άγνωστα συστατικά των αναψυκτικών, τα νεφρά σου μπορούν άφοβα να ασχοληθούν και πάλι με την εκκαθάριση των τοξινών, τη σταθεροποίηση της πίεσης του αίματος και την απορρόφηση ανόργανων συστατικών.Μία μελέτη στοιχείων 11 χρόνων διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έπιναν δύο ή περισσότερες μερίδες αναψυκτικών διαίτης διπλασίασαν τις πιθανότητες για μείωση της νεφρικής τους λειτουργίας.

 

  • ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΝ ΤΑ ΟΣΤΑ ΣΟΥ
    Μία έρευνα του 2014 αποκάλυψε ότι κάθε αναψυκτικό που καταναλώνεις καθημερινά αυξάνει την πιθανότητα για κάταγμα του ισχίου κατά 14% στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Και μία άλλη έρευνα κατέληξε ότι οι ηλικιωμένες γυναίκες που έπιναν αναψυκτικά τύπου κόλα είχαν χαμηλότερη οστική πυκνότητα στα ισχία τους.

 

  • ΕΧΕΙΣ ΠΙΟ ΕΝΤΟΝΗ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΕΥΣΗΣ
    Δεν πρόκειται για τη φαντασία σου: Χωρίς το συνηθισμένο κουτάκι για συντροφιά, μπορεί να νιώθεις ότι το φαγητό έχει περισσότερη γεύση. Είναι πιο νόστιμο. Αυτό συμβαίνει επειδή τα τεχνητά γλυκαντικά μέχρι τώρα «πυρπολούσαν» τους γευστικούς σου κάλυκες με υπερβολικά γλυκιά γεύση. Η ασπαρτάμη είναι 200 φορές πιο γλυκιά από την κρυσταλλική ζάχαρη.Στην πραγματικότητα, εγκεφαλογραφήματα δείχνουν ότι τα αναψυκτικά διαίτης αλλάζουν τους υποδοχείς του γλυκού του εγκεφάλου και παρατείνουν τις λιγούρες για ζάχαρη αντί να τους ικανοποιούν. «Συχνά παρατηρούμε ασθενείς να αλλάζουν τις διατροφικές τους συνήθειες όταν σταματάνε να πίνουν αναψυκτικά.Αντί να ψάχνουν συνεχώς για ένα γλυκό ή αλμυρό σνακ, όπως τα πατατάκια ή μία σοκολάτα, προτιμούν ένα μήλο ή ένα κομμάτι τυρί. Και όταν δοκιμάζουν και πάλι κάποιο αναψυκτικό, τους φαίνεται υπερβολικά γλυκό», αναφέρει η Heather Bainbridge, RD, από το Κέντρο Ελέγχου Βάρους του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου της Κολούμπια.

Πηγή: shape.gr