9 ευκολοι τροποι για να αντιμετωπισετε το αγχος !

Το άγχος ή αλλιώς η κατάσταση που κατά πάσα πιθανότητα θα κληθείς να αντιμετωπίσεις σε κάποιο σημείο της ζωής σου (αν δεν το κάνεις ήδη), αποτελεί διεθνώς ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα υγείας. Οι ειδικοί αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης και πρόληψης του φαινομένου, ωστόσο οι ολοένα αυξανόμενοι ρυθμοί ζωής αποτελούν τεράστιο ανασταλτικό παράγοντα στο έργο τους καθώς ανεβάζουν στα ύψη το ποσοστό των ατόμων που υποφέρουν από αγχώδεις διαταραχές και κρίσεις πανικού.

Η επιτακτική πλέον ανάγκη να μειωθούν τα ανωτέρω ποσοστά μας ώθησε στην αναζήτηση κάποιων ενδεικτικών προτάσεων αντιμετώπισης του άγχους -όταν τουλάχιστον αυτό βρίσκεται σε πρώιμα στάδια. Εντοπίσαμε λοιπόν, τους 10 τρόπους που σύμφωνα με τον επιστημονικό κλάδο μπορούν να συμμαχήσουν μαζί σου ενάντια στο μεγάλο αυτό εχθρό της ψυχικής -και σωματικής- σου υγείας.

  1. Συγκεκριμένες μυρωδιές όπως η λεβάντα, μπορούν να λειτουργήσουν καταπραϋντικά. Η λεβάντα, ωστόσο, μπορεί να ενισχύσει την επίδραση κάποιων αναλγητικών, οπότε σε κάθε περίπτωση συμβουλέψου τον γιατρό σου πριν τη χρησιμοποιήσεις.
  2. Μάσησε την αγαπημένη σου τσίχλα. Σύμφωνα με έρευνες, μασώντας μία τσίχλα μειώνεις τα επίπεδα άγχους και μετριάζεις το στρες. Κάποιοι ερευνητές πιστεύουν πως το ρυθμικό μάσημα μπορεί να βελτιώσει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο, ενώ άλλοι ισχυρίζονται πως η μυρωδιά και η γεύση της σε βοηθούν να χαλαρώσεις.
  3.  Χαμογέλασε! Ακόμα κι αν δεν είσαι χαρούμενος, μπορείς να είσαι χαμογελαστός αφού ένα χαμόγελο σχηματίζεται από τους μύες των ματιών και του στόματος σου, οι οποίοι μειώνουν το στρες του σώματος.
  4. Σε περίπτωση που γνωρίζεις ότι πρόκειται να βιώσεις μία αγχωτική κατάσταση, λίγη μουσική πριν από αυτήν, ίσως βοηθήσει. Σε πρόσφατη έρευνα, παρατηρήθηκε πως άνθρωποι που άκουσαν ένα χορωδιακό τραγούδι λάτιν μουσικής πριν κάνουν κάτι αγχωτικό (π.χ. να δώσουν έναν λόγο) είχαν χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης (η ορμόνη του στρες), σε σχέση με όταν άκουσαν τον ήχο των κυμάτων.
  5. Κάνε «επανεκκίνηση» στην αναπνοή σου. Κάτσε αναπαυτικά σε ένα ήρεμο μέρος. Ανάπνευσε αργά από τη μύτη και εξέπνευσε το ίδιο αργά, επαναλαμβάνοντας μία λέξη ή φράση που σε βοηθά να χαλαρώσεις. Για να ωφεληθείς πραγματικά αφιέρωσε τουλάχιστον 10 λεπτά.
  6. Προσπάθησε να παραμείνεις θετικός και συμπονετικός απέναντι σου. Η καλή σχέση με τον εαυτό μας, βοηθάει να αντιμετωπίσουμε μία κατάσταση διαφορετικά. Μίλα στον εαυτό σου ευγενικά και ενθάρρυνε τον όπως θα έκανες αντίστοιχα στον καλύτερο σου φίλο.
  7. Ένας καλός τρόπος για αποσυμπίεση είναι να καταγράψεις τις σκέψεις σου. Από τη στιγμή που θα βρίσκονται στο χαρτί μπορείς να «δουλέψεις» καλύτερα και να ανακαλύψεις τρόπους για να επιλύσεις οποιοδήποτε πρόβλημα.
  8. Αναζήτησε την παρέα κάποιου αγαπημένου σου προσώπου και μίλα του για οτιδήποτε σε ανησυχεί. Εκτός του ότι θα νιώσεις λιγότερο μόνος, δύο μυαλά είναι καλύτερα από ένα και ίσως ο φίλος σου σού προτείνει μία λύση ή οπτική που δεν είχες σκεφτεί.
  9.  Η γυμναστική παραμένει «διαχρονική αξία» στην ανύψωση της διάθεσης σου, αφού καθαρίζεις το μυαλό σου και παράλληλα κάνεις ένα «διάλειμμα» από οτιδήποτε σε αγχώνει.

Πηγή: Shape.gr