To πόσες θερμίδες καίει το σώμα μας αποτελεί μια περίπλοκη διαδικασία. Οι παράγοντες που το καθορίζουν διαφοροποιούνται ανάλογα με το ύψος, το βάρος, τα γονίδια και τα επίπεδα της φυσικής κατάστασης του κάθε ατόμου. Δυο άνθρωποι που έχουν φαινομενικά το ίδιο μέγεθος μπορεί να καταναλώνουν διαφορετικά επίπεδα ενέργειας κάνοντας την ίδια άσκηση. Οι περισσότεροι θεωρούν πως για να χάσει κανείς βάρος πρέπει να τρώει λιγότερο και να τρέχει περισσότερο. Ωστόσο δεν είναι όλα πάντοτε άσπρο ή μαύρο. Οι γιατροί γνωρίζουν πως με το να πεθάνει κανείς στην πείνα συνήθως φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα. Επίσης είναι αποδεδειγμένο πως οι σύντομες προπονήσεις είναι πιο αποτελεσματικές από μια ώρα τρέξιμο στον διάδρομο. Είναι γνωστό ότι το τρέξιμο είτε στη φύση είτε σε ένα γυμναστήριο καίει πολλές θερμίδες και γυμνάζει σχεδόν όλους τους μύες του σώματος σας. Αν όμως, δεν αποτελεί την αγαπημένη σας δραστηριότητα, υπάρχουν και άλλες ασκήσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να κάψετε θερμίδες σε μικρό χρονικό διάστημα. Ένας υγιεινός τρόπος ζωής προϋποθέτει μια σωστή διατροφή αλλά και γυμναστική.

 

Ας δούμε μερικές ασκήσεις που είναι κατάλληλες για να «κάψεις» πολλές θερμίδες..

  • Kettlebell Swing. Τα kettlebells είναι σιδερένιες μπάλες που μοιάζουν σαν σφαίρες κανονιού με λαβή, σε διαφορετικά μεγέθη. Είναι άσκηση που χρειάζεται τεχνική, όπου εκτελείτε επαναλήψεις άρσης και ταλάντωσης της σιδερένιας μπάλας από το πάτωμα μέχρι το στήθος σας. Αυτή η προπόνηση είναι αρκετά εκρηκτική και γυμνάζει τους μύες γύρω από τους γλουτούς και τους τετρακέφαλους σας. Σύμφωνα με μια μελέτη οι συμμετέχοντες έκαψαν 20 θερμίδες το λεπτό και εμφάνισαν βελτίωση τη καρδιαγγειακής λειτουργίας και γενικά της υγείας.

 

  • Κωπηλατική. Ένα μηχάνημα κωπηλασίας υπάρχει σε όλα τα γυμναστήρια και αν προτιμήσετε αυτή την άσκηση μπορεί να κάψετε μέχρι και 300 θερμίδες κατά τη διάρκεια 30 λεπτών έντονης έντασης. Και αυτό συμβαίνει γιατί πρέπει να χρησιμοποιείτε τους μύες των χεριών και των ποδιών, γυμνάζοντας όλο το σώμα από τη κορυφή έως τα νύχια.

 

  • Bike sprint. Με τη στατική ποδηλασία, που γίνεται με έντονους ρυθμούς, μπορεί να κάψετε μέχρι και 87 θερμίδες στο λεπτό. Επίσης, αυτή η άσκηση διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος και της λέμφου, τονώνει το μυϊκό σύστημα, γυμνάζει τους μηρούς και τους γλουτούς ενώ συμβάλει σημαντικά στη μείωση του σωματικού λίπους. Το κλειδί είναι να τα δώσετε όλα στο διάστημα που κάνετε sprint.

 

  • Κάνετε σχοινάκι. Αυτός ο τρόπος άσκησης χρησιμοποιεί περισσότερες μυϊκές ομάδες από ό,τι το τρέξιμο και βελτιώνει την ισορροπία σας και το συντονισμό των κινήσεων. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που όλο και περισσότεροι γυμναστές το εντάσσουν στα προγράμματα τους και γίνεται το αγαπημένο αξεσουάρ των γυναικών.

 

  • Κυκλική προπόνηση: Μισή ώρα ενός προγράμματος που περιλαμβάνει όργανα γυμναστικής και ασκήσεις με αντίσταση το βάρος του σώματος μπορεί να κάψει 240 θερμίδες.

 

  • Βάρη και ασκήσεις αντίστασης: Μισή ώρα ενός προγράμματος γυμναστικής με βάρη και ασκήσεις αντίστασης μπορεί να κάψει 150 θερμίδες

 

  • Ελλειπτικό μηχάνημα: Μισή ώρα γυμναστικής στο ελλειπτικό μηχάνημα καίει περίπου 150 θερμίδες

 

Ακόμα και λίγα λεπτά άσκησης καθημερινά μπορεί να βελτιώσει την υγεία μας αλλά και να μας βοηθήσει να έχουμε μια καλή φυσική κατάσταση. Εντούτοις, αν προσπαθείτε να χάσετε κιλά, καλό είναι να δοκιμάσετε ασκήσεις που ‘καίνε’ θερμίδες.