η αθληση του παιδιου ανα ηλικια

Αν και δεν υπάρχει καμία καθορισμένη ηλικία στην οποία τα παιδιά θα πρέπει να αρχίσουν να αθλούνται, ωστόσο δεν είναι ποτέ πολύ νωρίς για να ενθαρρύνετε το παιδί σας να είναι σωματικά δραστήριο

Η σωματική δραστηριότητα δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι υπό τη μορφή ενός δομημένου προγράμματος άσκησης. Οι ειδικοί συστήνουν διάφορα είδη σωματικής δραστηριότητας για διαφορετικές ηλικιακές ομάδες.

Για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας

Για τα βρέφη, η άσκηση θα πρέπει να αποτελείται από καθημερινές φυσικές δραστηριότητες που προωθούν την κίνηση και την εξερεύνηση του περιβάλλοντος του παιδιού. Για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας οι δραστηριότητες μπορούν να περιλαμβάνουν τρέξιμο, άλματα, κλωτσώντας μια μπάλα, βόλτα μ’ ένα τρίκυκλο, χορό ή αναρρίχηση. Με άλλα λόγια, ο τρόπος με τον οποίο τα περισσότερα παιδιά αλληλεπιδρούν και παίζουν σε αυτή την ηλικία είναι η καλύτερη μορφή άσκησης.

Για τα παιδιά πάνω από 6 ετών

Μέχρι τη στιγμή που το παιδί σας είναι 6-8 ετών, η άσκηση μπορεί να περιλαμβάνει τη συμμετοχή του σε οργανωμένα αθλήματα. Μερικά παιδιά απολαμβάνουν ομαδικά αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο και το μπέιζμπολ. Ατομικά αθλήματα όπως το τένις, το γκολφ, η κολύμβηση και το καράτε προσφέρουν καλές ευκαιρίες για εκγύμναση. Παρακάτω προτείνονται κάποια αθλήματα ανά ηλικία:

  • ΗΛΙΚΙΑ 6-9: ομαδικά αθλήματα όπως καλαθοσφαίριση, ποδόσφαιρο, και ατομικά όπως κλασικός αθλητισμός (στίβος), κολύμβηση, ρυθμική, ενόργανη, όπου μπορεί να ξεκινήσει και νωρίτερα από τα 6, πολεμικές τέχνες (καράτε, τζούντο), ιστιοπλοΐα, χορός.
  • ΗΛΙΚΙΑ 9-12: πετοσφαίριση, υδατοσφαίριση, χειροσφαίριση, ξιφασκία, αντισφαίριση, ποδηλασία, ιππασία, επιτραπέζια αντισφαίριση.
  • ΗΛΙΚΙΑ 12-15: μπορεί να ασχοληθεί με οποιοδήποτε από τα παραπάνω, ξεφεύγοντας πλέον από την παιγνιώδη μορφή, περνώντας δηλαδή στην ουσία του κάθε αθλήματος. Σε αυτή την ηλικία το παιδί κατασταλάζει και κάνει τις επιλογές του.
  • ΗΛΙΚΙΑ 15-18: πυγμαχία, πάλη, άρση βαρών (με επιφύλαξη)