Πέντε υποκατάστατα της ζάχαρης

Η άσπρη ζάχαρη είναι υπεύθυνη για τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων προβλημάτων υγείας. Απορυθμίζει την ποσότητα ινσουλίνης στον οργανισμό και αυτό αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Η κατανάλωση τροφίμων που είναι πλούσια σε περιεκτικότητα ζάχαρης, ενδέχεται να επιδεινώσει ακόμα και μερικά από τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα υγείας. Αν θέλετε να κρατήσετε τα επίπεδα σακχάρου σε φυσιολογικά όρια, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι να αποφεύγετε την κατανάλωση τροφίμων, που περιέχουν σάκχαρα τα οποία έχουν δεχτεί επεξεργασία. Επίσης και η κατανάλωση μικρής ποσότητας πρωτεϊνών στα γεύματα, μπορεί να βοηθήσει.

Φυσικά υποκατάστατα της ζάχαρης

Αντί λοιπόν να την καταργήσετε από το διαιτολόγιο σας, αντικαταστήστε με 5 φυσικά υποκατάστατα. Όλοι είμαστε λάτρεις των γλυκών, όμως ως γνωστών η υπερβολική ποσότητα ζάχαρης τα καθιστά άκρως ανθυγιεινά. Πόσο μάλλον όταν καταναλώνουμε αρκετές ποσότητες σε τακτά χρονικά διαστήματα. Για να ελαττώσετε την κατανάλωση της, αντικαταστήστε με τις εξής 5 εναλλακτικές επιλογές.

Μέλι αντί ζάχαρης

Το μέλι είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση, λόγω της αλκαλικής ιδιότητας που έχει. Αυτό σημαίνει πως δεν προάγει την οξύτητα και συμβάλει στη θωράκιση της καρδιάς. Συμβάλλει επίσης στην αποτροπή του κρυολογήματος, του πυρετού και του βήχα.

Όσοι πάσχουν από υψηλή αρτηριακή πίεση, πρέπει να καταναλώνουν μέλι τακτικά για την αντιμετώπιση της. Η ακετυλοχολίνη που βρίσκεται στο μέλι, βοηθά στην αύξηση της ροής αίματος προς την καρδιά, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την αρτηριακή πίεση.

Το μέλι μπορεί να προστεθεί σε ροφήματα, χυμούς, ποτά, ή ως γλυκαντική ουσία σε επιδόρπια.

Εναλλακτική  λύση  με μελάσα

Αν και η λευκή ζάχαρη προέρχεται από ζαχαροκάλαμο ή ζαχαρότευτλα, όπως και η μελάσα, η περαιτέρω διαδικασία διύλισης, αφαιρεί πολλά από τα χρήσιμα θρεπτικά συστατικά της.

Η μελάσα είναι η ουσία που απομένει μετά την εκχύλιση της ζάχαρης και περιέχει βιταμίνες C και Β, καθώς και διάφορα οργανικά άλατα και μέταλλα όπως σίδηρο, ασβέστιο κλπ.

Αποξηραμένα φρούτα

Τα πιο δημοφιλή αποξηραμένα φρούτα είναι οι σταφίδες, τα δαμάσκηνα, οι χουρμάδες και τα σύκα.

  • Οι χουρμάδες είναι μια γλυκιά και εξαιρετική πηγή σιδήρου, βιταμίνης Β, καλίου, και φυτικών ινών.
  • Οι σταφίδες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να γλυκάνουν τα φαγητά μας.
  • Τα σύκα εκτός από τις γλυκαντικές ιδιότητες, είναι εξαιρετικά για όσους έχουν πεπτικά προβλήματα, αφού είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για την καταπολέμηση του άσθματος, του κρυολογήματος και του βήχα.
  • Τα δαμάσκηνα είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες και συμβάλουν δυναμικά για πιο υγιές πεπτικό σύστημα.

Αν λοιπόν σας πιάσει η λαχτάρα για γλυκό, τα αποξηραμένα φρούτα είναι μια εξαιρετική και υγιεινή, εναλλακτική επιλογή.

Φρέσκα φρούτα

Αντί να καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες σε τροφές και γλυκά που είναι πλούσια σε ζάχαρη, προτιμήστε τα φρέσκα φρούτα όπως μήλα, πορτοκάλι, πεπόνι, καρπούζι, ακόμα και εξωτικά φρούτα. Αν θέλετε να έχετε ποικιλία για να τραβήξουν το ενδιαφέρον σας από τα γλυκά, τα εξωτικά φρούτα όπως η παπάγια και το μάνγκο είναι κατάλληλα.

Με αυτόν τον τρόπο θα αναπληρώσετε υγιεινά τη ζάχαρη που ζητά ο οργανισμός, αφού είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και σάκχαρα, χωρίς περιεκτικότητα ανεπιθύμητων λιπαρών ουσιών.

Αντί για ζάχαρη προτιμήστε στέβια (stevia)

Είναι ένα βότανο που αναπτύσσετε στην νότιο Αμερική, και είναι 100% φυσικό φυτό και το πιο υγιεινό υποκατάστατο ζάχαρης. Βοηθά στη καλύτερη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και είναι κατάλληλη για το φούσκωμα και τη μείωση της οξύτητας του στομάχου. Είναι το μοναδικό γλυκαντικό που συνίσταται για διαβητικούς.

 

Πηγή:votanonkipos.gr