τροποι για να κανετε τα παιδια σας να τρωνε ευχαριστα φρουτα και λαχανικα!

 Tα περισσότερα παιδιά δυστυχώς, αποφεύγουν να καταναλώνουν τις ημερήσιες μερίδες φρούτων και λαχανικών, που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξή τους. Με βάση τους διατροφολόγους ένα παιδί μπορεί να χρειαστεί να έρθει σε επαφή με μια τροφή τουλάχιστον 10-15 φορές για να αποφασίσει να τη δοκιμάσει και αφού αυτό συμβεί, μπορεί εντέλει να μην του αρέσει.

Έτσι , για να εντάξετε την κατανάλωση φρούτων στο διατροφικό πρόγραμμα των παιδιών, πρέπει να χρησιμοποιήσετε την φαντασία σας !

 

  • Για τους πολύ μικρούς αγοράστε βιβλία με εικόνες φρούτων και λαχανικών και δώστε τα τους να τα ξεφυλλίζουν. Και τους πολύ μικρούς αλλά και τα λίγο μεγαλύτερα παιδιά πάρτε τα μαζί σας στη λαϊκή ή στο μανάβη ή στο σούπερ μάρκετ και επιλέξτε μαζί τους τα λαχανικά και τα φρούτα που θα αγοράσετε.                                                                                                                                                          
  • Στη συνέχεια δώστε τη δυνατότητα στα παιδιά να επιλέξουν εκείνα πώς θα μαγειρέψετε τα λαχανικά επιλέγοντας κάποια συνταγή από βιβλίο μαγειρικής ή και από το διαδίκτυο. Αφού βρείτε τη συνταγή μαγειρέψτε μαζί τους.                                                                                                                
  • Συνοδέψτε κάθε πιάτο που μαγειρεύετε με όμορφες και πολύχρωμες γαρνιτούρες λαχανικών. Βάλτε κάθε φορά μια μικρή ποσότητα λαχανικών στα πιάτα τους και συνεχίσετε να το κάνετε ανεξάρτητα από την ανταπόκρισή τους.                                                                                              
  • Χρησιμοποιείστε χρώματα και φαντασία για να κάνετε τα πιάτα σας πιο ελκυστικά. Π.χ. κάντε σχέδια στο πιάτο.                                                                                                                                           
  • Καταναλώστε εσείς οι ίδιοι λαχανικά και φρούτα, ώστε να σας βλέπουν. Και προσφέρετέ τα τους.
 
  • Διαλέξτε διαφορετικούς τρόπους μαγειρέματος των λαχανικών σας. Σερβίρετέ τα ωμά, βρασμένα, στον ατμό, αλλά και ψητά.                                                                                                                              
  • Ξεχάστε την τακτική του τύπου αν φας το μπρόκολο θα φας και παγωτό γιατί το παιδί παίρνει λάθος μήνυμα και θα θυμάται μόνο την γλυκιά επιβράβευση, την οποία και θα απαιτεί.                                  
  • Βάλτε τα λαχανικά σε διαφορετικές συνταγές, που θεωρείτε ότι ταιριάζουν από την πίτσα και το σάντουιτς, στην ομελέτα και τη σάλτσα ή τον κιμά των μακαρονιών, έως τον πουρέ, ακόμη και στα μπιφτέκια ως συνοδευτικό, ώστε σταδιακά τα παιδιά να εξοικειωθούν με τη γεύση. Ρίξτε από πάνω τυρί, που συνήθως τους αρέσει.                                                                                                                  
  • Πάρτε και λαχανικά μαζί σας στη θάλασσα, όπου πεινασμένα όπως θα είναι μπορεί να ενδώσουν πιο εύκολα στην άγνωστη γεύση.

Μη σταματάτε την προσπάθεια να δελεάσετε το παιδί σας να καταναλώσει λαχανικά και φρούτα. Ενδεχομένως να τα δοκιμάσει την επόμενη φορά. Είναι βέβαιο πως όσο πιο γρήγορα αρχίσει να τα καταναλώνει τόσο πιο πολύ θα σας ευγνωμονεί μεγαλώνοντας.