You are here
Home > Νέα - Συμβουλές > Γιατί η άθληση μας κάνει καλό

Γιατί η άθληση μας κάνει καλό

Τα οφέλη που παρέχει η συστηματική άσκηση στην υγεία είναι πολλά και ποικίλα. Ελαττώνει την κακή χοληστερόλη (LDL) και τα τριγλυκερίδια, βελτιώνει τον διαβήτη, μακροπρόθεσμα ελαττώνει τη δόση της ινσουλίνης (αν χορηγείται), μπορεί να ελαττώσει ή να εξαλείψει την ανάγκη λήψης φαρμάκων για την πίεση, ενώ, χωρίς αυτήν, η στεφανιαία νόσος και η υπέρταση διπλασιάζουν τον κίνδυνο οξέος καρδιολογικού προβλήματος.

H άσκηση συμβάλλει επίσης στην απώλεια βάρους, μπορεί να ελαττώσει τη συχνότητα εμφάνισης του καρκίνου και της κατάθλιψης και, ειδικά στις γυναίκες, περιορίζει την εμφάνιση της οστεοπόρωσης, επειδή μειώνει την απώλεια οστικής μάζας. Και στα δύο φύλα, εξάλλου, σε συνδυασμό με μια σωστή διατροφή, μπορεί να αναστείλει την εξέλιξη της οστεοπόρωσης.

H άσκηση είναι απαραίτητη ακόμα και στην αρθρίτιδα: με ήπιες, κατάλληλες ασκήσεις βελτιώνεται η κινητικότητα των αρθρώσεων και περιορίζονται οι χρόνιοι πόνοι και τα άλλα προβλήματα των αρθρώσεων, ενώ, ακόμα και αν δεν υπάρχει αρθρίτιδα, η άσκηση αυξάνει την κινητικότητα των ώμων, των ισχίων και της σπονδυλικής στήλης στους ηλικιωμένους.

 

Ποτέ δεν είναι αργά για να αρχίσει κανείς να γυμνάζεται, ακόμα και αν δεν το έχει συνηθίσει. Μελέτη της Κλινικής Μάγιο, στις ΗΠΑ, απέδειξε ότι ακόμα και μετά την ηλικία των 87 ετών, η άσκηση με τη μορφή της βάδισης μπορεί να αυξήσει τη μυϊκή δύναμη κατά 110%. Στην πραγματικότητα, η βάδιση είναι το καλύτερο σπορ για τον άνθρωπο – πόσο μάλλον για τους ηλικιωμένους, οι οποίοι σε ποσοστό 70% δεν ασκούνται.

Βοηθάει στην ψυχική ευεξία, στην καλή διάθεση, στον έλεγχο του στρες, στην καλή εμφάνιση του σώματος, στην ψυχική και σωματική δύναμη, την αντοχή και την ευκινησία.
Βοηθάει στον έλεγχο και διατήρηση του ιδανικού βάρους.
Βοηθάει στην αύξηση των ορίων της ζωής και στη μείωση των προβλημάτων των ατόμων της τρίτης ηλικίας.
Ποιότητα ζωής σημαίνει μέτρο. Η υπερβολική άσκηση μπορεί να επιδρά και αρνητικά στην ποιότητα της ζωής δημιουργώντας κακή διάθεση, υπερκόπωση, τραυματισμούς ή διατροφικές ανωμαλίες.

Η άσκηση είναι ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας καθορισμού του επιπέδου υγείας. Εξαρτάται από εμάς τους ίδιους πόσο θα γυμναστούμε και κατά συνέπεια πόσο θα φροντίσουμε την υγεία μας.

Η άσκηση βελτιώνει την ποιότητα της ζωής και δεν είναι υπερβολή ότι είναι το μυστικό της μακροζωίας.

Top
Covid-19 Update 😷

Τη Δευτέρα 17/5 ο Α.Ο. Κάλλιστος θα επαναλειτουργήσει για όλα τα μέλη του.
Μετά από 6 μήνες ο ερασιτεχνικός αθλητισμός θα σημάνει την επιστροφή του και θα είμαστε όλοι στο γήπεδο, ιδιαίτερα χαρούμενοι να υποδεχθούμε μικρούς και μεγάλους.
Η επίδειξη του εκτυπωμένου εγγράφου με το αποτέλεσμα του self test από τη πλατφόρμα του gov.gr θα είναι υποχρεωτική. Ένα αντίγραφο από το σχολείο για τους μαθητές, από την εργασία για τους εργαζόμενους ή ένα αποδεικτικό του self test ανά εβδομάδα για τους υπόλοιπους θα είναι αρκετό. Η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων είναι υψίστης σημασίας και θα πραγματοποιείται χωρίς εξαιρέσεις, γι’ αυτό όσοι δε θα έχουν καταθέσει το αποδεικτικό τους στη γραμματεία του Συλλόγου δε θα μπορούν να γυμναστούν.
Για τη διαδικασία εισόδου όπως και για περαιτέρω διευκρινίσεις θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση μες στις επόμενες μέρες, πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δοθούν για τους χώρους χαμηλού επιπέδου επικινδυνότητας.

Για τα On Line μαθήματα κάντε κλικ στον σύνδεσμο.