Είναι γνωστό πως το κάθε άτομο επιλέγει ένα διαφορετικό πρόγραμμα γυμναστικής ανάλογα με την ηλικία, τις αντοχές και το σωματότυπό του. Ο σωματότυπος λοιπόν του κάθε ατόμου επηρεάζει σημαντικά τις ανάγκες του όσον αφορά την άσκηση.

Τα χαρακτηριστικά κάθε σωματότυπου και σε τι προπόνηση πρέπει να εστιάσεις ανάλογα με το σώμα που έχεις

  • Σωματότυπος Αχλάδι 

    Χαρακτηριστικά
    Oι γυναίκες με σωματότυπο «αχλάδι» είναι σχετικά πιο αδύνατες στο πάνω μέρος, παίρνουν εύκολα βάρος στο κάτω μέρος του σώματος και δυσκολεύονται να σμιλεύσουν τα μπράτσα και τους ώμους τους.
    Άσκηση
    Οι γυναίκες με σώμα «αχλάδι» συχνά παθαίνουν εμμονή με το να σμιλεύσουν το κάτω μέρος του σώματος, κάνοντας δεκάδες προβολές και καθίσματα. Φυσικά και θέλεις οι γλουτοί, οι μηροί και οι γοφοί σου να είναι σφιχτοί και τονωμένοι, αλλά καλό είναι, επίσης, το σώμα σου να είναι ισορροπημένο, γι’ αυτό μην παραμελείς ό,τι βρίσκεται πάνω από τη μέση.Έτσι καλό θα ήταν να δώσει κανείς έμφαση στις αερόβιες ασκήσεις όπως σχοινάκι, ποδήλατο και επίσης να ασχοληθεί με τα βάρη.

 

  • Αγορίστικο 

    Χαρακτηριστικά
    Οι γυναίκες με σώμα «χάρακα» μπορούν να φορέσουν σχεδόν τα πάντα – αν και δεν έχουν γυναικείες καμπύλες. Όταν παίρνουν βάρος, είναι συνήθως στην κοιλιά, όπως και οι άνδρες. Αυτός ο σωματότυπος είναι παρόμοιος με τον αθλητικό, αλλά οι γυναίκες με αγορίστικη σωματοδομή δυσκολεύονται να χτίσουν μυς.
    Άσκηση
    Για να αυξήσουν τις καμπύλες τους, οι γυναίκες με ίσιο σωματότυπο πρέπει να επικεντρωθούν στη σύσφιγξη του μέσου κορμού – ειδικά των κοιλιακών και ραχιαίων. Πρέπει, επίσης, να αυξήσουν τις προπονήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης για να προσθέσουν μυϊκή μάζα στους γλουτούς.Οι πιο δημιφιλείς τρόποι εκγύμνασης για αυτόν τον σωματότυπο είναι το τρέξιμο, το κολύμπι, τα push-ups και το step, καθώς και οι κοιλιακοί.

 

  • «Κλεψύδρα» 

    Χαρακτηριστικά
    Οι γυναίκες με καμπύλες έχουν ισορροπημένο σώμα. Όταν παίρνουν βάρος, συνήθως το παίρνουν παντού. Είναι σαν τις γυναίκες με σώμα «αχλάδι» (με μεγαλύτερο όμως στήθος) – έχουν καμπύλες, αλλά τους λείπει συνολικά ο μυϊκός τόνος.
    Άσκηση
    Χωρίς ασκήσεις που τονώνουν ολόκληρο το σώμα, οι γυναίκες με σώμα «κλεψύδρα» κινδυνεύουν να παχύνουν, ειδικά στους μηρούς και στα μπράτσα. Για να διατηρήσουν τη σιλουέτα τους, αλλά και να τη συσφίξουν, πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στα άκρα τους.

 

  • Αθλητικό 

    Χαρακτηριστικά
    Οι γυναίκες με αθλητικό σωματότυπο έχουν πιο πλατιές πλάτες και ώμους και είναι πιο στενές στους γοφούς. Συχνά έχουν κοντή (και ίσως κάπως φαρδιά) μέση, έχουν τετράγωνη σιλουέτα και έχουν χαμηλότερο ποσοστό λίπους από τις γυναίκες με σώμα «κλεψύδρα» ή «αχλάδι». Είναι δύσκολο να βρουν μαγιό, γιατί συνήθως ό,τι τους κάνει κάτω είναι πολύ στενό στο πάνω μέρος.
    Άσκηση
    Οι αθλητικοί σωματότυποι γενικά δε χρειάζονται πολύ τόνωση. Οι ασκήσεις που συσφίγγουν το μέσο κορμό μαζί με ασκήσεις για το κάτω μέρος του σώματος που σμιλεύουν γλουτούς και μηρούς είναι ο ιδανικός συνδυασμός γι’ αυτή την ήδη δυνατή σωματοδομή.

 

  • Σωματότυπος Mήλο 

    Χαρακτηριστικά
    Οι γυναίκες με σωματότυπο «μήλο» έχουν την τάση να συγκεντρώνουν λίπος στην περιοχή της κοιλιάς, έχουν πλούσιο στήθος ενώ δεν υπάρχει καλή αναλογία μέσης, γοφών, στήθους.
    Άσκηση
    Χάνεις εύκολα στα πόδια και τα χέρια αλλά δύσκολα από τη μέση και το στήθος.Οι κοιλιακοί και οι ραχιαίοι καθώς ασκήσεις για τους γλουτούς είναι ιδανικοί για σένα. Στόχος σου είναι να μειωθεί η περιφέρεια της μέσης.

Μπορεί να είμαστε τα γονίδια μας, αλλά είναι στο χέρι σου να γίνεις η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου.