Η Πρώτη δημοτικού αποτελεί ορόσημο στη ζωή ενός παιδιού, καθώς θέτονται οι βάσεις της μετέπειτα μαθητικής του ζωής. Παράλληλα η σκέψη ότι το παιδί «μεγάλωσε» και πηγαίνει πρώτη δημοτικού, πλημμυρίζει τους γονείς με συγκίνηση, έντονα συναισθήματα αλλά και ανησυχία, καθώς αγωνιούμε για το αν το παιδί θα τα καταφέρει να ανταποκριθεί.

Μερικά απλά μυστικά που θα βοηθήσουν τόσο εμάς όσο και το παιδί να προετοιμαστούμε για το νέο αυτό ξεκίνημα είναι τα εξής:

 

  • Κάνουμε την προετοιμασία για την Πρώτη δημοτικού μία γιορτή: Η επιλογή της σχολικής τσάντας, η αγορά των σχολικών ειδών και ρούχων, αλλά και η προετοιμασία του χώρου μελέτης στο δωμάτιό του, είναι ευκαιρίες για να προετοιμάσουμε ψυχολογικά το παιδί για όλες τις συναρπαστικές αλλαγές που έρχονται στη ζωή του, να κουβεντιάσουμε μαζί του και να ακούσουμε τι το απασχολεί. Δεν το αποπαίρνουμε για κανέναν από τους προβληματισμούς του. Πράγματα που φαίνονται αυτονόητα σε εμάς, μπορεί να φαίνονται βουνό σε ένα μικρό παιδί αυτής της ηλικίας                                                                                                                                                             
  • Αν το παιδί πηγαίνει για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο σχολείο, πιθανόν να αισθάνεται άβολα με το άγνωστο περιβάλλον. Αν είναι εφικτό, κάνουμε από πριν μαζί του μία επίσκεψη στους χώρους του σχολείου για να το γνωρίσει (τα σχολεία είναι ανοιχτά από 1η Σεπτεμβρίου). Εντοπίζουμε τους χώρους-κλειδιά όπως βρύσες, τουαλέτες, κυλικείο κλπ., για να αισθάνεται προετοιμασμένο και να μην αγωνιά για τέτοιου είδους λεπτομέρειες.

 

  • Ευχάριστη πρώτη μέρα σχολείου: Ξυπνάμε με κέφι, έχουμε θετική διάθεση και δεν ξεχνάμε βέβαια να υπολογίσουμε τον απαραίτητο χρόνο για να τραβήξουμε τις φωτογραφίες της πρώτης μέρας. Τόσο εμείς όσο και το παιδί θα ανατρέχει σε αυτές σε όλη του τη ζωή και θα αναπολεί…

 

  • Βοηθάμε το παιδί να αποκτήσει καλές συνήθειες διαβάσματος: Στην Πρώτη δημοτικού η ζωή του παιδιού αλλάζει. Καθηλώνεται σε ένα θρανίο, αποκτάει πλέον «καθήκοντα και υποχρεώσεις», βάζει στη ζωή του την έννοια της μελέτης. Οι αλλαγές αυτές αγχώνουν τους γονείς, καθώς δε γνωρίζουμε τι στάση θα πρέπει να κρατήσουμε. Να το αφήσουμε μόνο του απέχοντας τελείως ή να καθόμαστε δίπλα του «διαβάζοντάς το;» Η απάντηση είναι κάπου στη μέση: Αν θέλουμε να βοηθήσουμε το παιδί να αναλάβει τις υποχρεώσεις του χωρίς να μάθει να εξαρτάται από εμάς, θα πρέπει από τη μία να το καθοδηγούμε και να είμαστε διαθέσιμοι για βοήθεια, αλλά από την άλλη να κρατάμε μια διακριτική απόσταση. Χρειάζεται μέτρο. Ούτε υπερβολικός έλεγχος, ούτε να τα αφήσουμε όλα στην τύχη. Ο στόχος μας άλλωστε είναι να δημιουργήσουμε ανεξάρτητους ανθρώπους.

 

  • Παραμένουμε σε διαρκή επαφή με τους δασκάλους του παιδιού. Δεν μιλάμε αρνητικά για το σχολείο ή τους δασκάλους μπροστά στο παιδί και συμμετέχουμε στις συναντήσεις δασκάλων-γονέων. Είναι εξαιρετικά σημαντικό, για να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε τα παιδιά και να συνεργαστούμε με το σχολείο.                                                                                                  

 

www.aspaonline.gr