c

Cum sociis Theme natoque penatibus et magnis dis parturie montes, nascetur ridiculus mus. Curabitur ullamcorper id ultricies nisi.

1-677-124-44227 184 Main Collins Street, West Victoria 8007 Mon - Sat 8.00 - 18.00, Sunday CLOSED
Follow Us
Image Alt

Αθλητικός Όμιλος Κάλλιστος

v

Παιδιά και Στίβος

Πολλοί άνθρωποι του αθλητισμού (προπονητές, παράγοντες, αθλητές κτλ.) έχουν δηλώσει κατά καιρό ότι, όλα τα σπορ εμπεριέχουν κάποια στοιχεία του στίβου και ότι είναι πολύ καλό για τα παιδιά ,τα πρώτα βήματα ενασχόλησης με τον αθλητισμό να τα ξεκινούν μέσα από αυτόν, καθώς το παιδί μαθαίνει βασικές κινητικές δεξιότητες (δρομικές, αλτικές, ριπτικές) απαραίτητες σε κάθε άθλημα που μπορεί να ακολουθήσει μετέπειτα, δηλαδή να τρέχει, να πηδάει, να υποδέχεται, να ρίχνει, κ.λπ. Αποτελεί τη βάση όλων των αθλημάτων και είναι μία από τις πιο κλασικές επιλογές στις οποίες μπορούμε να στρέψουμε το παιδί μας. Τα οφέλη του εξάλλου είναι αμέτρητα.

Τι προσφέρει

Ο στίβος προάγει τη σωματική υγεία καθώς γυμνάζει αρμονικά όλες τις μυϊκές ομάδες και επιπλέον ενισχύει την καρδιαναπνευστική ικανότητα και την αντοχή του παιδιού καθώς και τη δύναμη του. Επίσης βοηθάει στην αύξηση της μυϊκής μάζας και στον έλεγχο του σωματικού λίπους, προλαμβάνει την υπανάπτυξη κάποιων μυών και μυϊκών ομάδων, χάρη στη φυσικότητα των κινήσεων και βελτιώνει τη στάση του σώματος και τη λειτουργία των αρθρώσεων. Συμβάλλει όμως και στην ψυχολογική ανάπτυξη καθώς με το στίβο το παιδί αποκτά αυτοπεποίθηση, αποφασιστικότητα, επιμονή, πειθαρχία και ικανότητα συγκέντρωσης και γενικά το βοηθάει να χτίσει μια δυνατή προσωπικότητα. Επιπλέον, η έλλειψη επαρκούς σωματικής αντοχής, ταχύτητας και συντονισμού στις κινήσεις, μπορεί να εξαναγκάσει το παιδί σε αποχή από τα άλλα ομαδικά αθλήματα ή ακόμη να αποτελέσει λόγο για την παντελή απόρριψη του παιδιού από την ομάδα των συνομηλίκων του. Όμως η καλλιέργεια των φυσικών ικανοτήτων του μέσα από τον Κλασσικό αθλητισμό οδηγεί το παιδί στην ανάπτυξη θετικής αυτοαντίληψης, τονώνει το αυτοσυναίσθημά του και θέτει τις βάσεις για την επιτυχή ενασχόληση με οποιοδήποτε σπορ.

Μία παγίδα

Επειδή είναι ατομικό άθλημα, υπάρχει πιθανότητα το παιδί να αναπτύξει σχετικά έντονα το αίσθημα του ανταγωνισμού και ειδικά αν έχει αξιόλογες επιδόσεις, να δείξει μία έπαρση. Ωστόσο, αυτό σε καμία περίπτωση δεν είναι λόγος για να μη συνεχίσει την ενασχόλησή του με το στίβο, καθώς πρόκειται για μία παράμετρο που μπορεί να ελεγχθεί με την κατάλληλη προπονητική καθοδήγηση. Εξάλλου, μέριμνα των επιστημόνων φυσικής αγωγής, ειδικά σε τμήματα υποδομής, είναι η καλλιέργεια ενός κλίματος προσανατολισμένο στη μάθηση και όχι στη σύγκριση των επιδόσεων. Μέσα από ποικίλα ψυχαγωγικά παιχνίδια, οι προπονητές εστιάζουν στα ποιοτικά στοιχεία των δεξιοτήτων, στην ομαδική άμιλλα, στην προσωπική βελτίωση, στα βιώματα επιτυχίας και στη θετική αυτοεκτίμηση των μικρών αθλητών.

Απαντήσεις σε μερικά ερωτήματα που γεννιούνται σχετικά με την προπονητική διαδικασία στον στίβο:

  • Υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού του παιδιού κατά την ενασχόληση του με τον στίβο;
    Οι τραυματισμοί είναι κάτι φυσιολογικό και αναμενόμενο σε λογικά πλαίσια, όπως και σε όλα τα αθλήματα. Η προπόνηση γίνεται με τέτοιον όμως τρόπο που η πιθανότητα το παιδί μας να υποστεί κάποιον τραυματισμό ελαχιστοποιείται και αποφεύγεται. Σκοπός εξάλλου στις μικρές ηλικίες είναι η εκμάθηση των βασικών τεχνικών που δεν διατρέχουν μεγάλο κίνδυνο πτώσεων, τραβηγμάτων κ.λπ.
  • Υπάρχει πιθανότητα το παιδί να αναπτύξει έντονα το αίσθημα του ανταγωνισμού, ειδικά αν έχει αξιόλογες επιδόσεις;
    Σε όλα τα ατομικά αθλήματα, υπάρχει πιθανότητα το παιδί να αναπτύξει σχετικά έντονα το αίσθημα του ανταγωνισμού και ειδικά αν έχει αξιόλογες επιδόσεις. Ωστόσο, αυτό σε καμία περίπτωση δεν είναι λόγος για να μην ενασχοληθεί με το στίβο, καθώς πρόκειται για μία παράμετρο που μπορεί να ελεγχθεί με την κατάλληλη καθοδήγηση. Εξάλλου, μέριμνα των προπονητών, στα τμήματα υποδομής, είναι η καλλιέργεια ενός κλίματος προσανατολισμένο στη μάθηση και όχι στη σύγκριση των επιδόσεων. Μέσα από ποικίλα ψυχαγωγικά παιχνίδια που εστιάζουν στα ποιοτικά στοιχεία των δεξιοτήτων, στην ομαδική άμιλλα, στην προσωπική βελτίωση, στα βιώματα επιτυχίας και στη θετική αυτοεκτίμηση των μικρών αθλητών.
  • Ποια είναι η προτεινόμενη ηλικία το παιδί που μπορεί να ξεκινήσει να ασχολείται με το στίβο;
    Ένα παιδί μπορεί να ξεκινήσει να ασχολείται με το στίβο στην ηλικία των 6-9 ετών.
  • Τι εξοπλισμό χρειάζεται να έχουν τα παιδιά στην προπόνηση;
    Σίγουρα όχι κάτι ιδιαίτερο και ακριβό. Απαραίτητο βέβαια είναι ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια κατάλληλο για τις προπονήσεις του στίβου. Επίσης, τα παιδιά πρέπει να φοράνε φόρμες ή σορτς (ανάλογα με την εποχή) καθώς και βαμβακερά μπλουζάκια. Στην πορεία και ανάλογα με το άθλημα που τελικά θα επιλέξει το παιδί, οι ανάγκες σε εξοπλισμό διαφοροποιούνται.

Ένα άθλημα με πολλά πρόσωπα

Το μεγάλο θετικό του στίβου είναι κατά πάσα πιθανότητα η ποικιλία αθλημάτων που προσφέρει και από τα οποία το παιδί μπορεί να επιλέξει αυτό που το ευχαριστεί περισσότερο ή αυτό στο οποίο είναι καλύτερο (αν π.χ. έχει μεγάλες αντοχές μπορεί να γίνει δρομέας κ.λπ.) καθώς περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες: δρόμο, άλματα και ρίψεις. Αναλυτικά τα αγωνίσματα του στίβου είναι:

Δρόμοι

  • Δρόμοι ταχύτητας (100μ. / 200μ./ 400μ)
    • Δρόμοι με εμπόδια (110μ. / 400μ. ανδρών και 100μ / 400μ γυναικών)
    • Δρόμοι μεσαίων αποστάσεων (800μ /1500μ)
    • 3000 μέτρα με φυσικά εμπόδια (στιπλ)
    • Δρόμοι μεγάλων αποστάσεων (5000μ /10000μ /μαραθώνιος, δηλ. 42195 μ.)
    • Βάδην
    • Σκυταλοδρομίες (4×100μ και 4×400 μ)

 

Άλματα

Οριζόντια (άλμα σε μήκος και άλμα τριπλούν)
• Κάθετα άλματα (άλμα σε ύψος και άλμα επί κοντώ)

 

Ρίψεις

  • Σφαιροβολία
    • Σφυροβολία
    • Ακοντισμός
    • Δισκοβολία

 

Κλείνοντας, πιστεύουμε να δώσαμε μια ικανοποιητική απάντηση, γιατί ο στίβος θεωρείται , όχι άδικα, ο βασιλιάς όλων των αθλημάτων. Αξίζει λοιπόν να βάλουμε στην ζωή των παιδιών την ενασχόληση με τον στίβο, μονό θετικά οφέλη μπορεί να αποκομίσουν, καθώς συμβάλλει αρμονικά και ουσιαστικά στη σωστή σωματική και ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη τους.