You are here
Home > Νέα - Συμβουλές > Τα 6 πλεονεκτήματα του αθλητισμού στην παιδική ψυχολογία

Τα 6 πλεονεκτήματα του αθλητισμού στην παιδική ψυχολογία

Ο αθλητισμός σε συνδυασμό με έναν υγιεινό τρόπο ζωής εκτός από καλή φυσική κατάσταση μπορεί να προσφέρει σε ένα παιδί πνευματική και συναισθηματική ωρίμανση. Παρακάτω αναφέρονται έξι  λόγοι για τους οποίους ένας γονιός οφείλει να στείλει το παιδί του στον οργανωμένο αθλητισμό.

  1. Μαθαίνει την ομαδικότητα

Η ομάδα ενισχύει την ευγενή άμιλλα και τον υγιή ανταγωνισμό και μαθαίνει στο παιδί να συνεργάζεται με τους συναθλητές του για την επίτευξη ενός κοινού στόχου. Μέσα στην ομάδα μαθαίνει την έννοια της φιλίας και αποκτά ενσυναίσθηση.

  1. Μαθαίνει να σέβεται

Το παιδί μαθαίνει να σέβεται πέραν του προπονητή και τους συναθλητές του. Το να ανήκει σε μια ομάδα, του μαθαίνει ότι ο σεβασμός αξίζει σε όλα τα μέλη της,  ανεξαρτήτως επιδόσεων και θέσης μέσα στην ομάδα.

  1. Μαθαίνει καλή διαχείριση του χρόνου του

Οι μαθητές που είναι παράλληλα και αθλητές βρίσκουν ένα τρόπο να ισορροπούν τις διαφορετικές πτυχές της ζωής τους από το να προετοιμάζουν τα μαθήματα του σχολείου, μέχρι να αθλούνται και να ξεκουράζονται. Συνεπώς αναπτύσσεται στα παιδιά η ικανότητα να διαχειρίζονται εποικοδομητικά τον χρόνο τους.

  1. Βελτιώνει τις σχολικές του επιδόσεις

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι μαθητές που είναι παράλληλα και αθλητές  έχουν κατά 40% μεγαλύτερες βαθμολογίες στο σχολείο. Αυτό συμβαίνει καθώς μεταξύ άλλων μέσα από τον αθλητισμό τα παιδιά μαθαίνουν να είναι πειθαρχημένα να βάζουν στόχους και να προσπαθούν να τους επιτύχουν.

  1. Ανακουφίζει από το άγχος

Οι προπονητές και οι συναθλητές παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ψυχοσύνθεση ενός  παιδιού. Όταν ο προπονητής είναι υποστηρικτικός στην προσπάθεια που καταβάλει ένα παιδί, αυτό έχει ως συνέπεια το παιδί να απολαμβάνει την εμπειρία του αθλητισμού,  έχει κίνητρο να δεσμευτεί στην άσκηση και τα αθλήματα  αποτελούν  έναν ωραίο τρόπο χαλάρωσης  και ένα μέρος όπου το παιδί μπορεί να κάνει καινούργιους φίλους. Συνεπώς η υποστήριξη που λαμβάνει από τους συναθλητές και τον προπονητή συντελούν  στην ανακούφιση από το στρες.

  1. Κάνει το παιδί ψυχικά ανθεκτικό

Στον αθλητισμό συχνά χρησιμοποιείτε ο όρος  ψυχική ανθεκτικότητα (mental toughness) για να περιγράψει την ικανότητα των αθλητών να διαχειριστούν λειτουργικά το άγχος τους, την ικανότητά τους να ανακάμπτουν γρήγορα μετά από μια αποτυχία και να συνεχίζουν να επιμένουν και να προσπαθούν. Τα παιδιά μέσα στον αθλητισμό καλούνται να διαχειριστούν όχι μόνο τις επιτυχίες αλλά πολύ περισσότερο καλούνται να διαχειριστούν την απογοήτευση και την αποτυχία. Η σωστή διαχείριση μίας αποτυχίας θωρακίζει ψυχικά τα παιδιά και τα κάνει πιο ανθεκτικά. Παράλληλα τους μαθαίνει να μην τα παρατάνε και να προσπαθούν συνεχώς να βελτιώνονται.

                  

                    Βασιλική Δεληνικόλα

                                               Ψυχολόγος- MSc Αθλητική Ψυχολογία

 

 

Top
Covid-19 Update 😷

Τη Δευτέρα 17/5 ο Α.Ο. Κάλλιστος θα επαναλειτουργήσει για όλα τα μέλη του.
Μετά από 6 μήνες ο ερασιτεχνικός αθλητισμός θα σημάνει την επιστροφή του και θα είμαστε όλοι στο γήπεδο, ιδιαίτερα χαρούμενοι να υποδεχθούμε μικρούς και μεγάλους.
Η επίδειξη του εκτυπωμένου εγγράφου με το αποτέλεσμα του self test από τη πλατφόρμα του gov.gr θα είναι υποχρεωτική. Ένα αντίγραφο από το σχολείο για τους μαθητές, από την εργασία για τους εργαζόμενους ή ένα αποδεικτικό του self test ανά εβδομάδα για τους υπόλοιπους θα είναι αρκετό. Η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων είναι υψίστης σημασίας και θα πραγματοποιείται χωρίς εξαιρέσεις, γι’ αυτό όσοι δε θα έχουν καταθέσει το αποδεικτικό τους στη γραμματεία του Συλλόγου δε θα μπορούν να γυμναστούν.
Για τη διαδικασία εισόδου όπως και για περαιτέρω διευκρινίσεις θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση μες στις επόμενες μέρες, πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δοθούν για τους χώρους χαμηλού επιπέδου επικινδυνότητας.

Για τα On Line μαθήματα κάντε κλικ στον σύνδεσμο.