You are here
Home > Νέα - Συμβουλές > 7 τροποι να δωσετε γευση στο φαγητο χωρις αλατι

7 τροποι να δωσετε γευση στο φαγητο χωρις αλατι

Το αλάτι από τη μία νοστιμίζει το φαγητό, από την άλλη «παίζει» με την αρτηριακή πίεση και οι ειδικοί συνιστούν να το αποφεύγουμε. Τι μπορούμε να κάνουμε, όμως, για να απολαμβάνουμε νόστιμο φαγητό, χωρίς να βλάπτουμε την υγεία μας;

Το πιο απλό πράγμα στη μαγειρική είναι να χαρίσουμε γεύση και νοστιμιά στο φαγητό μας με λίγο πασπάλισμα αλατιού, όταν νιώσουμε ότι του λείπει «κάτι». Αυτό το «κάτι», όμως, μπορούμε να το βρούμε χρησιμοποιώντας άλλες εναλλακτικές έναντι του αλατιού, το οποίο συνδέεται αρκετά με την αρτηριακή πίεση και κατ’ επέκταση με την υγεία της καρδιάς.

Τα βότανα και τα μπαχαρικά -κι όχι μόνο-, εκτός από τις πολύ υγιεινές ιδιότητές τους, έχουν κι άλλη μια: να χαρίζουν γεύση και άρωμα στο φαγητό εκεί που του λείπει και μπορούν να αποτελέσουν τα… μυστικά σας όπλα στο νόστιμο φαγητό.

Τα φρέσκα βότανα είναι ιδανικά για συνταγές που δεν απαιτούν μαγείρεμα σε υψηλές θερμοκρασίες ή για την τελευταία πινελιά ενός πιάτου, ενώ οι γεύσεις των αποξηραμένων μπαχαρικών συνδυάζονται αρμονικά με το μαγειρεμένο φαγητό, χαρίζοντας τη γεύση τους ακόμη και όταν χρησιμοποιούνται σε ελάχιστες ποσότητες.

Δείτε τι χρειάζεται να προμηθευτείτε ή ακόμη και να καλλιεργήσετε μόνοι σας στο μπαλκόνι σας, προκειμένου να έχετε έτοιμη τη λύση την επόμενη φορά που θα θελήσετε νοστιμιά χωρίς τη χρήση αλατιού.

Βασιλικός
Η γλυκιά και πιπεράτη γεύση του «δένει» απόλυτα με πιο ήπιες γεύσεις όπως ζυμαρικά, ντομάτα, χοιρινό, μοτσαρέλα κ.ο.κ. και ταυτόχρονα δίνει άρωμα και στυλ στο πιάτο σας, στο λεπτό.

Χυμός πορτοκαλιού
Παρ’ όλο που δεν συγκαταλέγεται στα μπαχαρικά, ο χυμός πορτοκαλιού, αλλά και το ξύσμα του, μπορεί να προσθέσει νοστιμιά στο κοτόπουλο, τα λαχανικά και το κρέας, προσθέτοντας γεύση που ενδεχομένως για πολλούς να κάνει το αλάτι περιττό.

Σχοινόπρασο
Αποτελεί μια καλή εναλλακτική για το κρεμμύδι και προσθέτει μια πιο ελαφριά και απαλή γεύση κρεμμυδιού και νοστιμιάς στο φαγητό σας, συν του ότι του δίνει έξτρα χρώμα. Δοκιμάστε το στην πατατοσαλάτα σας, στα αβγά, αναμείξτε το με γιαούρτι και φτιάξτε ένα γευστικότατο ντιπ και αυτοσχεδιάστε στις με αυτό στις σούπες, τις σαλάτες κ.ο.κ.

Σκόρδο
Όπου υπάρχει σκόρδο… το αλάτι περισσεύει. Η έντονη γεύση του και το άρωμά του χαρίζουν πάντα νοστιμιά σε όποιο φαγητό κι αν προστεθούν, συν του ότι κάνει καλό στην καρδιά, μειώνοντας την αρτηριακή πίεση. Προσθέστε το σε σάλτσες, στο κρέας, στις σούπες, στα λαχανικά, σοτάρετέ το σε ελαιόλαδο για έξτρα γεύση και απολαύστε τη νοστιμιά και τα οφέλη του.

Δυόσμος
Δοκιμάστε να τον προσθέσετε στη μπριζόλα ή το αρνί σας και θα διαπιστώσετε αμέσως ότι και χωρίς αλάτι αποκτούν φρεσκάδα και γεύση που δεν υστερεί σε τίποτα. Πέραν των γευστικών ιδιοτήτων του, ο δυόσμος κάνει καλό και στην άμυνα του οργανισμού σας, ενώ βοηθάει και στην πέψη, διεγείροντας τα ένζυμα που είναι απαραίτητα για να αξιοποιήσουν τα θρεπτικά συστατικά του γεύματός σας γρηγορότερα.

Δενδρολίβανο
Ταιριάζει άψογα με τα λαχανικά και τις πατάτες, αλλά και με το ψάρι, δίνοντάς τους γεύση που δεν σας κάνει να αναζητάτε το αλάτι. Ακόμη, μπορείτε να αρωματίσετε το ελαιόλαδό σας με το βότανο αυτό και να το χρησιμοποιήσετε στη μαγειρική σας, ζεσταίνοντας ελαιόλαδο με λίγο φρέσκο δενδρολίβανο, αφήνοντάς το να κρυώσει και αποθηκεύοντάς το σε μπουκάλι ή βαζάκι κλειστό.

Πιπέρι καγιέν
Αν είστε λάτρεις του πικάντικου, το πιπέρι καγιέν, αλλά και η σκόνη τσίλι μπορούν να κάνουν το φαγητό σας καυτερό και γευστικό, χωρίς πολλή προσπάθεια. Αν θέλετε, μπορείτε να δοκιμάσετε να πασπαλίσετε ελάχιστη ποσότητα και σε γλυκά με σοκολάτα, καθώς χαρίζει αντίθεση και αναδεικνύει την πλούσια γεύση της σοκολάτας. Και το καλύτερο; Σύμφωνα με ορισμένες έρευνες, το πικάντικο φαγητό οδηγεί πολλούς στο να τρώνε λιγότερο και να καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες.

clickatlife.gr

Top
Covid-19 Update 😷

Τη Δευτέρα 17/5 ο Α.Ο. Κάλλιστος θα επαναλειτουργήσει για όλα τα μέλη του.
Μετά από 6 μήνες ο ερασιτεχνικός αθλητισμός θα σημάνει την επιστροφή του και θα είμαστε όλοι στο γήπεδο, ιδιαίτερα χαρούμενοι να υποδεχθούμε μικρούς και μεγάλους.
Η επίδειξη του εκτυπωμένου εγγράφου με το αποτέλεσμα του self test από τη πλατφόρμα του gov.gr θα είναι υποχρεωτική. Ένα αντίγραφο από το σχολείο για τους μαθητές, από την εργασία για τους εργαζόμενους ή ένα αποδεικτικό του self test ανά εβδομάδα για τους υπόλοιπους θα είναι αρκετό. Η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων είναι υψίστης σημασίας και θα πραγματοποιείται χωρίς εξαιρέσεις, γι’ αυτό όσοι δε θα έχουν καταθέσει το αποδεικτικό τους στη γραμματεία του Συλλόγου δε θα μπορούν να γυμναστούν.
Για τη διαδικασία εισόδου όπως και για περαιτέρω διευκρινίσεις θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση μες στις επόμενες μέρες, πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δοθούν για τους χώρους χαμηλού επιπέδου επικινδυνότητας.

Για τα On Line μαθήματα κάντε κλικ στον σύνδεσμο.