Ενεργοποιεί τις ορμόνες που μας κάνουν να νιώθουμε όμορφα. Μπορεί να προσφέρει αξιόλογα αποτελέσματα, επιτυγχάνοντας τον διαχρονικό και πολύτιμο στόχο τού «νους υγιής εν σώματι υγιεί». Σε διάφορες μορφές, ανάλογα με τα γούστα και την ιδιοσυγκρασία του κάθε ατόμου, αλλά και τις ανάγκες του οργανισμού του σε σχέση με την κατάσταση της υγείας του, η άσκηση στη φύση μπορεί να προσφέρει αξιόλογα αποτελέσματα. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι η γυμναστική στη φύση μπορεί να μειώσει το άγχος της καθημερινότητας, δρώντας ευεργετικά στην υγεία και την ψυχολογία μας, αφού ενεργοποιεί όλες εκείνες τις ορμόνες που μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα. Επίσης, συμβάλλει σημαντικά στο αδυνάτισμα και γενικά βελτιώνει την υγεία και τη πνευματική μας διάθεση. Αξίζει, λοιπόν, να δούμε κάπως πιο αναλυτικά όλα τα καλά που μας προσφέρει, συν το ότι η υπαίθρια άσκηση… δεν κοστίζει.

 

  • Ψυχαγωγούμαι και απολαμβάνω
    Η υπαίθρια άσκηση συμβάλλει στην ψυχαγωγία και αποτελεί μια υγιή απόλαυση για τον καθέναν από εμάς, καθώς μας δίνει τη δυνατότητα να δραστηριοποιούμαστε σε ό,τι μας ευχαριστεί και σε χρόνο και χώρο που εμείς επιλέγουμε. Κι αυτό γιατί έχουμε μια σειρά λύσεων, από τις οποίες ξεχωρίζουμε εκείνες που μας ευχαριστούν και ταυτόχρονα κάνουν καλό στην υγεία μας. Η πεζοπορία, το τρέξιμο, η ποδηλασία ή ακόμα κι ένας απλός περίπατος μας προσφέρουν συναισθήματα ευεξίας και ενέργεια. Επιπλέον, την άσκηση στη φύση την αντιλαμβανόμαστε σαν… παιχνίδι παρά σαν γυμναστική, με αποτέλεσμα να νιώθουμε ευφορία, έτσι ώστε να απομακρύνονται οι αρνητικές σκέψεις από το μυαλό μας.Αρκετά διασκεδαστικό και καθόλου βαρετό θα ήταν εάν γυμναζόμασταν με παρέα. Με τον τρόπο αυτόν η ώρα περνάει πολύ πιο γρήγορα, η κούραση δεν είναι τόσο έντονη λόγω της ευχαρίστησης που νιώθουμε, ενώ μπορεί να διανύσουμε περισσότερη απόσταση και να καταβάλουμε προσπάθεια καίγοντας περισσότερες θερμίδες, στο πλαίσιο μιας ευεργετικής και συνάμα όμορφης διαδικασίας, πράγμα στο οποίο συμβάλλει η καλή παρέα.
  • Καίω μεγάλο αριθμό θερμίδων
    Η φυγή από τη ρουτίνα, το περιβάλλον που επιλέγουμε να ασκούμαστε, όπως, πάρκα, γήπεδα ή θάλασσα, βοηθούν στο να γεμίζουμε με νέες εικόνες. Συνάμα, στο πλαίσιο αυτό, έχουμε τη δυνατότητα να αθληθούμε σε μέρη που μας προσφέρουν σχετική απομόνωση ή συναναστροφή με κόσμο, ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία μας ή τη διάθεση της μέρας. Ακόμα, η συχνή εναλλαγή χώρου και χρόνου άθλησης συμβάλλει στο να μη βαριόμαστε και να μην τα παρατάμε εύκολα και γρήγορα, αφού νιώθουμε ότι η όλη διαδικασία μας γεμίζει με ενέργεια και μας ενθουσιάζει. Ως αποτέλεσμα αυτού καταβάλλουμε περισσότερη προσπάθεια σε οποιαδήποτε μορφή άσκησης επιλέξουμε, άρα καίμε και περισσότερες θερμίδες, επιτυγχάνοντας πιο γρήγορα τον στόχο μας για αδυνάτισμα. Επίσης, ο αέρας, η θερμοκρασία του περιβάλλοντος και διάφοροι άλλοι εξωγενείς παράγοντες βοηθούν το σώμα μας να καίει ακόμα και μέχρι 10% περισσότερες θερμίδες απ’ ό,τι θα έκαιγε σε κλειστό χώρο.
  •  Γυμνάζομαι εξοικονομώντας
    Δύσκολοι οι καιροί, αλλά και η άσκηση απαραίτητη. Η οποιαδήποτε εξοικονόμηση, σε καμία περίπτωση, δεν θα πρέπει να λειτουργεί εις βάρος της υγείας μας και γι’ αυτόν τον λόγο δεν κόβουμε τη γυμναστική. Ακόμα και στην περίπτωση που το μικρό ποσό που απαιτείται για γυμναστήριο δεν μας περισσεύει, δεν θα ήταν δίκαιο να στερήσουμε από τον εαυτό σας την ευεργεσία της άσκησης. Στο κάτω – κάτω, αυτή είναι που θα μας απαλλάξει σε μεγάλο βαθμό από το άγχος και τη στεναχώρια που προκαλούν οι επιπτώσεις της οικονομικής ύφεσης.Η άσκηση στη φύση, ακόμα και στην πόλη σε ειδικούς χώρους, όπως ανοιχτά γήπεδα, πάρκα, ποδηλατοδρόμους και πεζόδρομους, ή ακόμα και στον δρόμο εφόσον υπάρχουν πεζοδρόμια, δεν απαιτεί να ξοδεύετε ούτε και ένα ευρώ. Έτσι γυμνάζεστε από τη μια και από την άλλη περικόπτεται τον μηνιαίο σας προϋπολογισμό, έστω και με ένα μικρό σχετικά με άλλα ποσό.
  •  Αρρωσταίνω πιο αραιά
    Κατά τη διάρκεια της άσκησης στο ύπαιθρο δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού μας, με αποτέλεσμα να μην αρρωσταίνουμε εύκολα και ο οργανισμός μας να τονώνεται, όπως αποδεικνύουν σχετικές επιστημονικές έρευνες. Επιπλέον, βελτιώνεται το καρδιαγγειακό μας σύστημα και η ψυχική μας υγεία, αφού η επαφή με το περιβάλλον διώχνει τις σκέψεις ή δίνει την ευκαιρία να τις βάλουμε σε τάξη, βλέποντας τα πράγματα από μια πιο αισιόδοξη οπτική γωνία
    .
  • Αφήστε πίσω την τεχνολογία και καθαρίστε το μυαλό σας.
    Επιλέγοντας τη γυμναστική μέσα στο σπίτι ή σε κάποιο γυμναστήριο, θα βρίσκεστε συνεχώς υπό την επίδραση οθονών και πλήκτρων. Γιατί λοιπόν να μην αφήσετε πίσω την ένταση που προκαλεί η τεχνολογία και να βγείτε για έναν περίπατο στο πάρκο καθαρίζοντας το μυαλό σας από περιττές σκέψεις; Η αίσθηση του ανέμου στο πρόσωπό σας θα σας αναζωογονήσει αμέσως και θα σας φτιάξει τη διάθεση. Αν θέλετε μπορείτε να συνοδεύεστε από την παρέα κάποιου φίλου ή του κατοικίδιου σας.
  • Η φροντίδα του ήλιου
    Αν επιλέξετε πρωινή ώρα για την εξόρμηση σας στη φύση τότε το όφελος θα είναι διπλό. Το φυσικό φως είναι απαραίτητο για τη σύνθεση της βιταμίνης D, της ουσίας της χαράς. Η συγκεκριμένη βιταμίνη αποτρέπει την παχυσαρκία, καταπολεμά τα ορμονικά προβλήματα και γενικά κρατάει τον οργανισμό μας υγιή. Επιπλέον, η επαφή με τον ήλιο της ημέρας ρυθμίσει το εσωτερικό μας, βιολογικό ρόλοι. Έτσι , κατευθυνόμαστε πιο εύκολα σε έναν καλύτερο ύπνο και σε σταθερά γεύματα. Δηλαδή οι ανάγκες μας ρυθμίζονται με βάση την ώρα της ημέρας.

 

Τι άσκηση μπορώ να κάνω;
Η πεζοπορία, το τρέξιμο, η ποδηλασία ή ακόμα κι ένας απλός περίπατος στη φύση προκαλούν συναισθήματα ευεξίας και χαρίζουν ενέργεια.
Το τρέξιμο, jogging και το ποδήλατο είναι οι ιδανικότερες μορφές εξάσκησης στη φύση.